30 Haziran 2011

Kore ve Romantik Komedi

Kime sorarsanız sorun, cevap hep aynı olacaktır. Bizim kız en çok hangi tür dizi seyreder? Yormayayım sizi, çok basit; Kriminal dizileri izlerim, takip ederim, obur gibi yenisinin de çıkmasını beklerim.


Tamamen tesadüf eseri rastaldığım bir Kore dizisi beni öyle içine çekti ki, yok cesetti, olay yeriydi, kim öldürdü vs bunlar uçtu gitti kafamdan.

Romantik komedi türünü pek çok kişi sever. Ben de severim, hastası değilimdir ama arada kafa boşaltmak için seyrederim. Bir iki sahneye güler, bir iki sahnede hüzünlenir, bir iki sahnede de öylece gülümserim. Ancak Koreliler bu işi epey ilerletmiş, ben daha yeni farkına varıyorum. Bu rastladığım dizi amime sever birini de tatmin edecek nitelikte. Çünkü gerek karakterler, gerek senaryo, tam bir curcuna. Mimikler tıpkı anime karakterler gibi, diyaloglar animeden fırlama... Öylesine gülüyorsunuz ki kimi nolktalarda karnınız ağrıyor. Pişmiş tavuğun bile başına gelemeyecek olaylar ana karakterin başına gelince, ağzınız bir karış açık kalıyor, sonra da aniden gözlerinizden yaş gelene kadar gülüyorsunuz..

Bir de o enteresan saflık, romantizm ve derinlik var; Bilmem asyalıların genlerindeki nezaketten midir, o kadar yumuşak ve hafif ki, ruhunuzu okşayıveriyor. İşte aslında böyle olmalı diziler. Romantik komedi, nefret, kumpas, hainlik diz boyunu aşmadan. Herşeyden biraz ama nezaket sınırını zorlamadan.

Evet efendim bu seyrettiğim dizinin adı You Are Beautiful. Sevgili çekirgemle hastası olduk dizinin ve beraber bu türdeki dizileri takip etmeye karar verdik:) Ara ara beğendiğim çıktıkça buraya yazacağım. Stay Tuned yani.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder